Zasady recenzji


Procedura recenzowania artykułów naukowych

w Wydawnictwie Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich

  1. Procedura recenzowania artykułów w jest zgodna z zaleceniami opisanymi w broszurze Ministerstwa Nauki Szkolnictwa Wyższego „Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce”, Warszawa 2011.

  2. Autorzy przysyłając pracę do publikacji w czasopiśmie wyrażają zgodę na proces recenzji.

  3. Nadesłane publikacje są poddane ocenie w pierwszej kolejności przez Wydawnictwo.

  4. Następnie publikacje są recenzowane przez dwóch rzetelnych recenzentów, którzy nie są członkami Wydawnictwa pisma i posiadają co najmniej stopień doktora.

  5. Nadesłane prace nie będą wysyłane do recenzentów z tej samej placówki, z której pochodzą Autorzy oraz do osób mogących pozostawać z Autorem w konflikcie interesów.

  6. Prace recenzowane są poufnie i anonimowo.

  7. Pracy nadawany jest numer redakcyjny, identyfikujący ją na dalszych etapach procesu wydawniczego.

  8. Recenzentom nie wolno wykorzystywać wiedzy na temat pracy przed jej publikacją.

  9. Recenzent przekazuje sporządzoną recenzję w formie papierowej z odręcznym podpisem, która przechowywana jest w Wydawnictwie przez okres 5 lat.

  10. Ostateczną kwalifikację do druku podejmuje Redaktor Naczelny na podstawie analizy uwag zawartych w recenzji i ostatecznej wersji artykułu dostarczonej przez Autora.

  11. Raz w roku Wydawnictwo zamieszcza na stronie internetowej uaktualnioną pełną listę Recenzentów, z którymi współpracuje.